Campagne in de spotlights: Mega Collections
Samenvatting
Samenvatting van deze klantcase
“We startten onze zoektocht naar een medewerker Marketing, Communicatie en Styling (DTP), en zochten daarna verder naar een accountmanager voor de Duitse markt,” vertelt Frans. RPO, een combinatie van jobmarketing en interim recruitment, bleek voor beide vacatures de uitkomst te zijn. “Maar het was wel even aftasten voor we ontdekten wat werkte.
Toen onze campagnes op Facebook en LinkedIn niet de jongere doelgroep bereikten die we zochten, stapten we over op Instagram. Daar merkten we dat de leads qua leeftijd veel beter in het plaatje pasten. We weten nu: wie verjonging wil, moet niet op Facebook zijn.”

Frans Dilven – Mega Collections
Een natuurlijke manier van werven
“We hebben in het verleden verschillende wervingsmethoden geprobeerd. We hebben zelf geadverteerd op social media, en we hebben gezocht binnen het netwerk van onze huidige collega’s. Ik heb ook met uitzendbureaus gewerkt, maar was daar niet echt tevreden over. Je kan daar geluk, maar ook pech mee hebben. De kans is klein dat je daar de echte toppers in de verkoop mee vindt. Vaak zijn het mensen die om een reden thuis zitten. Daarom richten we ons liever op de latent werkzoekenden: mensen die al een baan hebben, maar door een advertentie overtuigd worden om bij ons te komen werken. Een meer natuurlijke manier van werven is er tegenwoordig niet, vind ik.”
Oplossing
Goed contact en grip op de werving
“Ik ben erg tevreden over de samenwerking met Pro Contact,” vertelt Frans. “Naast dat we twee vacatures hebben kunnen vervullen was het contact altijd fijn.” Ook is hij fan van jobmarketing: “Het is een nieuwe manier van werven waarmee je best specifiek een groep kunt benaderen. Andere wervingsmethoden zijn duur, en je weet vaak niet wat externe recruiters precies aan het doen zijn. Deze optie gaf me juist grip. Ik zou het zo weer doen.”
Of Mega Collections nog andere plannen heeft op het gebied van recruitment? “Alle vacatures zijn op dit moment vervuld. En als mensen hier komen werken en het bevalt, dan gaan ze eigenlijk nooit meer weg. We vieren hier vaak jubilea.” Ook de jongere collega’s die Mega Collections komen versterken zijn niet zo van het job hoppen. “Dat komt denk ik omdat ik een bepaald type persoon probeer aan te nemen. Iemand die met beide benen op de grond staat, lekker zichzelf blijft en ook anderen respecteert. Dat, én het feit dat dit zo’n leuk bedrijf is, maakt dat mensen blijven en anders terugkomen.”


“Bij ons mag iedereen zichzelf zijn”
Waarom het precies zo leuk is bij Mega Collections? “Het is in ieder geval leuk werk. We verkopen een leuk, vrolijk product over de hele wereld, wat ons werk ook heel dynamisch maakt.” Ook de no-nonsense-cultuur maakt Mega Collections een fijne organisatie om bij te werken, vindt Frans: “Iedereen wordt hier gerespecteerd en aangemoedigd om vooral zichzelf te blijven. Mijn collega’s zijn nooit bang om bij mijn kantoor aan te kloppen. Dat is een fijne bedrijfscultuur.” Zo’n cultuur behouden vraagt soms om minder leuke stappen. “Soms, wanneer iemand niet goed functioneert of niet meer binnen de bedrijfscultuur past, kies ik ervoor om afscheid te nemen van diegene. Dat is nooit leuk, maar het wordt altijd begrepen. En het zorgt wel dat de sfeer hier blijft zoals die is: mijn team is vrolijk en gemotiveerd.”
DIENSTEN
Met deze diensten hielpen wij de klant groeien
Benieuwd welke dienst voor jou zou kunnen werken?
Onze recruitment oplossingen
Andere mooie cases
476
Sollicitanten
17
Plaatsingen
€ 12,77
Cost per applicant
€ 2.494
Cost per hire
370
Sollicitanten
6
Plaatsingen
€ 9,13
Cost per applicant
€ 2.900
Cost per hire
284
Sollicitanten
43
Plaatsingen
€ 23,68
Cost per applicant
€ 3.000
Cost per hire