EMPLOYER BRANDING: VERTEL HET VERHAAL VAN JOUW ORGANISATIE
Wat maakt jouw bedrijf bijzonder?
Jij kent jouw bedrijf als geen ander. Maar doet de arbeidsmarkt dat ook? Met een employer branding campagne van Pro Contact vertel jij jouw unieke verhaal aan de arbeidsmarkt: je zet jezelf neer als aantrekkelijke werkgever, genereert bekendheid en dus ook meer sollicitanten! Zo wordt personeel aantrekken een eitje.
Jouw bedrijf verdient toch ook een uniek verhaal?
Waarmee kunnen we je helpen?
Maak het je toekomstige collega’s makkelijk met een werken-bij pagina
Jouw digitale kantoor
Op je werken-bij website leren kandidaten meer over je bedrijf. Ze kunnen scannen door je vacatures en blogs van medewerkers lezen. Zo krijgen ze vanuit hun huiskamer al een voorproefje hoe het is om bij jouw organisatie aan de slag te gaan. Via een werken-bij website verzamelen wij bovendien belangrijke data over de bezoekers. Die zetten we later in bij de optimalisatie van de employer branding campagne.
Wil je meer conversie én meer bereik? Maak een vacaturevideo
Geef kandidaten dat extra zetje met een video
Video is de toekomst. Of je nou een vacaturevideo, employer branding video, sfeerimpressievideo of alle drie kiest: het gaat je campagne helpen. Een vacaturevideo zorgt namelijk voor 12% meer conversie. Daarnaast kunnen video’s tot wel tien keer zoveel organisch bereik genereren en dus ook potentieel nieuw personeel aantrekken.
Hooggeacht publiek…
Community management
Wanneer we jouw vacatures een online podium geven, houden we ook rekening met het publiek. We houden opmerkingen in de gaten en geven antwoord op vragen. Zo houden we de online community happy en up-to-date, met alle informatie die ze zoeken via een vriendelijke comment of DM. En dat allemaal vanuit de naam van jouw bedrijf!
Via community management vergroten we ook de interactiviteit op bijvoorbeeld jouw Facebook of Instagram pagina. Zo zetten we jouw bedrijf online neer als een actief, sociaal en attent. Wil je deze taak zelf op je nemen? Dat kan! Op deze manier houd je jouw recruitment-aanpak zelf in de hand.
Hoe kunnen we jou helpen?
Download onze gratis whitepaper of plan een vrijblijvend gesprek met één van onze experts en bekijken graag samen naar de opties.
Lees onze whitepaper
- Ontdek hoe je de beste kandidaten werft, ook al lijken ze onvindbaar.
- Leer hoe je de concurrentie te slim af bent en wel kunt blijven groeien.
- Lees hoe je recruitment voorspelbaar maakt.
Ik wil een adviesgesprek
- Ontvang een advies op maat tijdens een gesprek van dertig minuten.
- Op een tijdstip naar jouw voorkeur.
- Geen verplichtingen.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Wie weet vind je het antwoord hier! Wil je iets anders van ons weten? Je kunt met ons in contact komen via ons contactformulier. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Wat is employer branding?
Via employer branding geven wij bedrijven een sterkere positie in de arbeidsmarkt. Via onder meer diverse campagnes maken we bedrijven aantrekkelijk voor potentiële nieuwe collega’s.
Hoe ziet een employer branding strategie eruit bij Pro Contact?
Hoe een employer branding strategie er uiteindelijk uitziet, verschilt per bedrijf. Wat is het uiteindelijke doel, en waar willen jullie je het meest op richten? Het kan zijn dat de focus ligt op het behoud van personeel, of op meer naamsbekendheid. Een employer branding campagne draait altijd om meer dan alleen het zoeken van personeel.
Hoe wordt het employer branding model toegepast?
Het employer branding model dat Pro Contact gebruikt bestaat uit drie fases: see, think, do, en care. Normaliter richten wij ons voornamelijk op de eerste drie fases. We beginnen met het vergroten van het bereik, wekken daarna interesse en genereren traffic naar je (werken-bij) site, en richten ons uiteindelijk op de vacatures.
Employer branding in de praktijk
Deze klanten hebben al gekozen voor onze methode. Ben jij ook klaar om jouw bedrijf in de spotlights te richten?
ZET JOUW BEDRIJF IN DE SPOTLIGHTS MET RECRUITMENT MARKETING
Wij geven jouw bedrijf een online podium
Wij plaatsen jouw bedrijf in de schijnwerpers door middel van recruitment marketing. Waar staan jullie voor? Zijn jullie echte doeners, of steken jullie veel energie in de ontwikkeling van medewerkers? Wat het DNA van jouw organisatie ook is, wij brengen jouw verhaal naar boven en vertalen dat naar een EVP (employee value proposition): dé reden waarom kandidaten voor jouw bedrijf zouden moeten kiezen. Daar maken we de mooiste content van, die je kunt vinden op alle relevante advertentieplatformen. Een goede recruitment marketing strategie resulteert in meer traffic naar jouw werken-bij pagina.