Vanuit je strandstoel solliciteren: de zomermaanden zijn hèt moment om je vacature onder de aandacht te brengen!

Hoewel de temperaturen het nog niet echt doen geloven is de zomer in Nederland toch echt van start gegaan. De zomermaanden lijken op de werkvloer een wat rustigere periode. De gedachte dat het daarom nu niet het juiste moment is voor het inzetten van een recruitment campagne is dan ook veelvoorkomend. Maar, niks is minder waar. Dit is de periode waarin men veel vrije tijd heeft, tijd om na te denken: over werk, over nieuwe plannen, wat wil je eigenlijk nog meer of anders?

Als werkgever met openstaande vacatures is dit dus hét moment om op deze gedachten in te spelen. Zo bereik je ook de mensen die zich er nog niet van bewust waren misschien een overstap te willen maken.

Daarnaast komt er in de zomer weer een nieuwe lichting talent op de arbeidsmarkt: de afgestudeerden. Tegenwoordig bevindt 99% van de jongeren zich op social media. De plek dus om deze doelgroep te bereiken.

Dus, wat moet je nu doen?

Met behulp van onze inbound recruitment strategie bereik je jouw ideale doelgroep op het juiste moment. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Bekijk het op deze pagina!

Bron: cbs.nl, indeed.com

Jolijn Swart
Copywriter

Deel dit artikel