AMSTERDAM
09-01-2019

RECENTE BERICHTEN

Story Time!

Iedereen houdt van verhalen. Of je er naar luistert, ze leest, of ze in volle glorie zelf vertelt. Mensen houden van informatie uitwisselen en opnemen. Het is niet voor niets dat kinderen goed slapen na een sprookje. Een goed verhaal bestaat uit een begin, een midden en een einde, eventueel in de vorm van een cliffhanger. Deze opbouw leent zich ook goed voor jouw marketingstrategie.

De nieuwe generaties zijn niet merktrouw. Aangezien ze vanaf hun geboorte zijn blootgesteld aan een overvloed van informatie die het internet met zich meebrengt, zijn ze goed in het filteren van berichten die voor hen interessant zijn. Wil je de millennials bereiken, dan moet je met authentieke, originele en persoonlijke content komen. Dit wordt nu vaak gedaan door standaard posts te plaatsen op social media. Maar er is een functie bijgekomen op de social mediakanalen: Stories!

Snapchat begon hier als eerste mee, waarna deze dienst werd overgenomen door Facebook, Instagram en zelfs WhatsApp. Niet zonder reden; je kunt de ‘onbereikbare generatie’ hiermee benaderen. Hoe dat komt? Omdat Stories inspelen op de interactie en het gevoel van vertrouwen. Precies wat de millennials willen.

Zoals eerder gezegd hebben verhalen, als je ze goed vertelt, een begin, midden en een einde. In Stories plaats je verschillende foto’s, die vervolgens worden afgespeeld als een soort slideshow. Dit is natuurlijk superhandig voor storytelling! Bouw je de spanning op, dan neem je de kijker mee en betrek je hem bij je merk. Maak een tutorial, een quiz, geef kijkjes achter de schermen of voorproefjes van evenementen, organiseer een winactie… Je kan het zo gek niet bedenken.

Bepaal welk doel je met je Story wil bereiken en vertel op een meeslepende manier de story van jouw merk. Succes gegarandeerd!

 

Hedwig Goudsmit
Copywriter

Willem Bos
Creatief Directeur

Deel dit artikel