Recruitment in 2018: aanhaken of afhaken

Ooit omcirkelden werkzoekenden met een rode stift in de krant interessante vacatures. De komst van het internet heeft dit proces volledig veranderd. Tel daar de krapte op de arbeidsmarkt bij op, en je kan niet anders dan concluderen dat 2018 een spannend jaar wordt voor iedereen die werkzaam is in de arbeidsbemiddeling. Slim anticiperen op technische ontwikkelingen en een gedegen marketingstrategie zullen onmisbaar zijn voor een goed resultaat. Partijen die nu niet volledig inzetten op technische innovatie zullen de boot gaan missen. Over een aantal jaren wordt de arbeidsmarkt hoofdzakelijk bevolkt door werkenden die opgegroeid zijn – of op zijn minst bekend zijn – met de gemakken van het internet. Sterker nog, mensen verwáchten gemak, zo niet gaan zij naar een concurrent die dit gemak wel biedt.

De belangrijkste trends in 2018 in de arbeidsbemiddeling voor ons:

  • De verdere intrede van Google (Google for Jobs) en Facebook (Facebook Jobs) in de recruitment (wij zullen hier in het begin van 2018 uitgebreid aandacht aan besteden);
  • Verdere innovatie in het recruitment proces (ook hier zoomen wij in het nieuwe jaar verder op in).

Deze innovaties, en hierop aanhaken, zijn van groot belang voor het slagen van de campagnes die wij ontwikkelen voor onze opdrachtgevers. Terugkijkend op 2017 hebben wij mooie successen geboekt op deze trajecten, juist door vernieuwing. Aan deze werkwijze blijven we 100% trouw, laat dat dan ons goede voornemen voor 2018 zijn. Tot in het nieuwe jaar, wij hebben er ontzettend veel zin in.

 

Willem Bos
Creatief Directeur

Willem Bos
Creatief Directeur

Deel dit artikel