AMSTERDAM
27-03-2018

RECENTE BERICHTEN

LinkedIn als digitale netwerkborrel

Een deal sluiten doen we nog altijd face-to-face aan tafel. Maar langzamerhand nemen sociale media grote delen van het voortraject van een deal over. Eén van de belangrijkste componenten hiervan is social selling: een methode die aan de onderkant van iedere salesfunnel zorgt voor een gedegen toevoer door het gericht benaderen van jouw ideale klant via LinkedIn. C-level contacten zijn nog nooit zo makkelijk bereikbaar geweest. Een moderne aanvulling op koud bellen.

Voor veel van onze klanten zetten wij social selling in om op een doeltreffende manier in contact te komen met de ideale contactpersoon. In overleg met de klant stellen wij een wishlist op, bijvoorbeeld van een interessante sector of type contactpersoon. Wij benaderen deze personen vervolgens met een gepersonaliseerd bericht via jouw LinkedIn profiel en inventariseren daarna telefonisch de behoefte. En daar is de link weer met de netwerkborrel: de digitale visitekaartjes zijn uitgewisseld. En met deze in de binnenzak, ga jij naar een ‘warme’ afspraak. De deur is geopend.

De netwerkborrel zonder drank en naambordjes, en met enkel personen die een beslissing kunnen nemen. Maak kennis met social selling: de ideale aanvoer van jouw salesfunnel!


“Na een positieve ervaring tijdens een sales bootcamp heb ik een deel van onze sales bij Pro Contact neergelegd. Zij benaderen potentiële deelnemers via LinkedIn voor ons voetbalproduct Kicks en leggen het eerste contact. Als de interesse concreet is, pakken mijn collega’s en ik het verder op. Doelmatig en efficiënt!”

Remco Nieuwenhuis, oprichter Kicks, KNVB

 
Willem Bos
Creatief Directeur

Willem Bos
Creatief Directeur

Deel dit artikel