Klant in de Spotlights: V.D. Hoek Isolatie Groep
Ongeschoolde technische handjes werven, dat lukt de meesten nog wel. Maar ervaren rotten in de isolatietechniek zijn helaas lastiger om te vinden, vertelt Calvin van der Hoek, bedrijfsleider bij V.D. Hoek Isolatie Groep. Hoe is het ze uiteindelijk dan toch gelukt om hun team uit te breiden?
Hoe is het om collega’s te zoeken in de isolatietechniek?
Dat kun je op twee manieren zien. In ons vak kunnen we met ongeschoolde mensen werken. Daar kunnen we vrij gemakkelijk aan komen, bijvoorbeeld uit Oost-Europa. We merken wel dat we liever kwalitatief sterk personeel hebben met ervaring, omdat ongeschoold personeel vaak niet de juiste werkhouding heeft. Daarom slaagt ook maar 1 op de 20 ongeschoolden voor onze interne opleiding. En die ervaren isolatietechnici, die zijn niet zo makkelijk te vinden.
Welk verschil maakte Pro Contact in jullie zoektocht naar nieuw personeel?
Lang geleden wierven we bijvoorbeeld met advertenties in de krant of mond tot mond reclame. Toen wierven we alleen leerlingen; we waren niet actief op zoek naar volleerde profielen. Die waren ook lastig te vinden. Via de online campagnes van Pro Contact komen er wel de juiste kandidaten binnen. Deze manier van werven past dus heel goed bij ons vakgebied.
Met hoeveel nieuwe collega’s is jullie team nu uitgebreid?
We hebben al een projectleider, junior calculator, medior calculator en projectassistent gevonden. Nu zijn we op zoek naar isolatiemonteurs.
Samenwerking:
De samenwerking vind ik heel prettig. Pro Contact is betrouwbaar en houdt me goed op de hoogte van ontwikkelingen binnen een campagne. Er is genoeg contact, en altijd laagdrempelig en gezellig, maar ook professioneel. Daarnaast vind ik het fijn om te werken met een wat kleiner bedrijf. Ik ben ook in gesprek geweest met hele grote recruitmentbureaus, en dat was veel minder persoonlijk. Ik houd niet van onpersoonlijke samenwerkingen, en dat is nu gelukkig niet het geval!