AMSTERDAM
16-02-2018

RECENTE BERICHTEN

“Je kan ‘m niet vinden? Dan moet je beter zoeken!”

Vorige week zei een klant ons in een e-mail: “Laat ons maar de bottleneck zijn als het op snelheid aankomt.” Kijk, dat horen wij dus graag! 

Wekelijks zoeken wij voor een enorme variëteit aan opdrachtgevers de juiste kandidaat bij een beschikbare vacature met behulp van social media. Dit ecosysteem is de plek waar je werkzoekenden vindt, vóórdat zij op de jobboards verschijnen. Het zijn hierdoor juist de latent werkzoekenden die je op deze manier in het vizier krijgt. Het afgelopen jaar hebben wij op alle opleidingsniveaus kandidaten gerekruteerd. Van vakmensen zoals elektromonteurs, pijpfitters en lassers tot accountants. En van operators tot sales directors. Het verveelt nooit, want iedere vacature vereist een unieke aanpak. Ons online team ontwikkelt een campagne, waar de uiting en het sociale platform worden aangepast aan het profiel van de ideale kandidaat. De binnengekomen leads worden binnen een uur gedeeld met onze telemarketeers, die vervolgens een eerste screening uitvoeren. Hierna zetten wij deze kandidaten direct door naar onze klant. Tussen de online klik van een potentiële kandidaat en het inplannen van een sollicitatiegesprek zit soms minder dan een dag. En die hoge snelheid wérkt in de huidige arbeidsmarkt. Werkzoekenden kunnen uit veel opties kiezen, dus je moet snel anticiperen. En dat doen wij met een uitgekiende, specifieke targeting via social media. 

Een gevleugelde uitspraak bij ons is inmiddels: “Je kan ‘m niet vinden? Dan moet je beter zoeken!” En is die ideale kandidaat binnen? Dan wil je natuurlijk zorgen dat diegene lang bij je blijft werken. Daar gaan wij in onze volgende blog op in. Deze zal in het teken staan van employer branding. Happy hunting, u weet ons te vinden! 

 

Willem Bos
Creatief Directeur

Willem Bos
Creatief Directeur

Deel dit artikel