AMSTERDAM
06-09-2018

RECENTE BERICHTEN

En. En. En.

Veel potentiële klanten vragen ons: “Wat is het juiste medium als ik mijn salesdoelstellingen wil behalen?” Onze accountmanagers antwoorden dan steevast: “Een combinatie.” De kracht van onze salestrajecten zit in de combinatie van platforms, waardoor een beoogde klant meerdere malen met jouw bedrijf in contact komt. Bedenk je dat een zakelijke salesafspraak gemiddeld tot stand komt na zes ‘contactmomenten’.

LinkedIn
Een voor de hand liggend medium – LinkedIn – maar voor velen is het alsnog onontgonnen gebied. Je kunt LinkedIn naast advertentiemiddel ook uitstekend gebruiken om interessante zakelijke informatie te delen. Blogs, foto’s, alles draagt bij aan jouw autoriteit. Wij breiden dit altijd uit met social selling: via LinkedIn zoeken wij actief naar jouw ideale contactpersoon, leggen contact en werken toe naar een concrete afspraak. Als je dit vervolgens aanjaagt met gerichte advertenties, is het een belangrijke bouwsteen van je zakelijke campagne.

Facebook
“Facebook? Maar daar plaats ik alleen vakantiefoto’s op!” Dat klopt ook. Maar als jij diezelfde vakantiefoto’s van anderen op Facebook bekijkt, kunnen op het platform wel degelijk interessante zakelijke advertenties vertoond worden. Bovendien is adverteren op Facebook voordelig vergeleken met andere platforms. Zeker 20% van al onze salesafspraken is afkomstig via Facebook lead ads; advertenties die direct op Facebook converteren. Een extreem effectief middel.

E-mail marketing
E-mail marketing lijkt ouderwets, maar is nog steeds een van de best converterende instrumenten. Wij adviseren al onze klanten: begin direct! Je hebt namelijk nog tot 25 mei 2019 om dit AVG-proof te maken. Je activeert je bestaande database op een leuke manier en vaak zitten de eerste afspraken op de dag van versturen al in je inbox.

Bloggen
Je kunt bloggen vanuit je LinkedIn profiel of bloggen vanaf je website. Het grote voordeel van de laatste optie is dat dit direct bijdraagt aan je SEO (vindbaarheid op Google). Je wordt dan dus echt en autoriteit op je vakgebied en als mensen op internet zoeken, verschijn jij hoger in de zoekresultaten.

Telemarketeer op locatie
Het sluitstuk van onze salescampagnes is altijd telemarketing. Via online marketing geven we voorzetten, die door onze telemarketeers worden ingekopt. Onze collega’s kunnen zelfs bij jou op kantoor meewerken. Zo is er optimale kennisdeling tussen Pro Contact en jouw eigen mensen, wat de slagvaardigheid van de campagne extra ten goede komt. En dat zonder extra investering!

Willem Bos

Creatief Directeur

Willem Bos
Creatief Directeur

Deel dit artikel